Orientasi Pengawas

Hari jumaat lepas, aku ada orientasi pengawas kat sekolah. Aku gementar sangat hari 2! Ramai orang cakap orientasi 2 susah gila!!! Kena lari gila2 la, itulah, inilah, macam2 lagi! Itu yang buat aku gementar gila2 2! Tapi, bila dah start orientasi 2, apa yang diorang cakap 2 sume X BETUL!!!!!!!!! Hahahahahahaha......  Alangkah gembiranya aku waktu 2... (lega sikit perasaan...) Aktiviti die mmg best ahhh! Aktiviti yang first kali, main .. (x ingat plak nama die!) Main die, kita ketua kena hafal satu ayat yang panjang dan p'kataan die mengelirukan, pastu kene bisik kt group member lain, past ayat 2 smpi kt org yg last skali. Group member aku: Kak Farah Aida, Tan Zsu Chi, Navinthiran dan aku sendiri. Kak Farah jadi ketua. Dia dh hafal ayat 2 betul2. Bila dia past ayat 2 kt Tan Zsu Chi  ni, Zsu Chi dia x dpt tangkap ayat 2! Ayat 2 x boleh ulang bnyk kali. Lepas 2, dia past kat aku, ayat 2 dh salah... smpi la past kt Navin, ayat 2 dh salah... Cuma ketua kite oarng je la yang betul... Setiap game yang diorang buat, ada markah yang melayakkan aku utk jadi pengawas. Ttapi malangnye, kak Farah 2 sorang je yg dpt markah... Zsu Chi 2 pnye psl, markah aku ngan navin jgak yg kne potong!  Sedih hati... Ayat die: (Nanti aku bgi tau. T'lupa sbb panjang sngt...) 

Aktiviti kedua, name game die: Ayung Ping Pong Piang. Mesti x penah dngr kn... Main die mcm ni, Setiap member dlm group kne ambik satu name. Group aku, Kak Farah jadi Ayung, Navin jadi Ping, aku jadi Pong, Zsu Chi jadi Piang, pastu tambah lagi seorang member, Khamini kena sebut satu kumpulan pnye nombor. Game ni kne attack gruop lain la maksudnye... Klau x dngr atau lambt respons kalau group sndiri kne attack, kne denda... Denda die, kne sapu campuran tepung dgn air yg berwarna pink!!! Group aku skali je kne! Itupun sbb aku... HEHEHE... Korang patut tngok muka aku ngan ariff fadhullah masa 2.... Lawak gila..............

Aktiviti ke-3: Explorace. Best... Die ada 5 checkpoint. Setiap checkpoint ada password die... So kne ingat la sume password die... Group aku combine ngan group 7. Sume AGAK b'keje sama... Mcm2 la group aku kne... Yang paling best skali, waktu kt checkpoint 2. Pengawas senior yang handle kt checkpoint 2, pecahkan belon yg berisi air kt atas kpala kite org... Habis basah satu badan!! Tapi mmg best ahh..... Group kite org dpt tmpt ke-2 spatutnye. Tapi, t'dpt sdikit salah faham, group aku mgalah, dpt ah tempat ke-3... 

Aktiviti last skali: Catwalk. Paling aku x suke gila!!!!!!!!!!!! Catwalk yg group aku wat mmg X BEST LANGSUNG!!!!!!!!! Group aku la yg paling X BEST skali wat catwalk... Malu gila!!!!!!!!!! Sbb group lain wat catwalk ok je............. 

Last skali, pengawas yg handle orientasi 2 pun bgi tau la ape kslahan yg kite orng sume wat... Pastu, announcement group mane yg markah die 3 terendah... Salah satunye, group ariff fadhullah ngan group ong ming yu. Denda mesti la ada.... Denda die, kne makan 2 keping biskut... Ingat kn biskut je, tapi, pengawas senior 2 letak CENCALUK kat biskut 2... Kesian..... Group aku x menang, x kalah... X pe la........... Harap2, aku dpt jadi pengawas tahun dpn..................... Aku nk sngat......... Doakanlah smoga aku dpt jadi pengawas............ 
 

0 comments: